CFR – imaginea mioritica a Romaniei de azi

Apropiindu-se sarbatorile de Paste si nerefuzand sansa unui castig facil, am dat curs invitatiei prietenilor Seby Bargau si Calin Bobora, care, in colaborare cu Avis 3000, au organizat in weekend competitia de gasire a oului de 1000 de lei.

Si pentru ca actiunea s-a desfasurat in Parcul Dendrologic din Simeria iar eu sunt innebunit dupa trenuri inca de cand eram un pustan visator, mi-am convins doi dintre prieteni sa alegem calea ferata drept mijloc de deplasare spre orasul invecinat.

Stim cu totii ca in tarile civilizate componenta feroviara este de baza in sistemele de transporturi pentru marfuri si calatori. Insa asa cum imi raspunsese si directorul general al fabricii CarpatCement atunci cand ii adresasem intrebarea, la noi el se constituie intr-o ramura lasata de izbeliste. Iar asta am constatat-o duminica si cu ochii mei.

Ma refer la o parte foarte importanta: imaginea companiei. Adica modul in care societatea CFR Calatori iasa pe piata. Si am ramas pur si simplu cu un gust amar. Nu era de la berea bauta in tren, va spun suta la suta…

Pai cum sa fie altfel cand vezi in gara un tren caruia in loc de tabla informativa (in Occident acestea sint tabele electronice de afisaj!) vajnicii ceferisti i-au lipit un sticker pe care au scris cu carioca localitatile de plecare si respectiv destinatie ale trenului??!?!

Vagon

Sau cand, dorind sa vad cum mai arata un tren international, am asteptat pe pasarela pana ce a ajuns in statie si a inceput manevrele de schimbare a locomotivei trenul intercity Brasov-Budapesta.

Intercity

Adica i-au decuplat locomotiva diesel si i-au atasat locomotiva din fotografie:

Locomotiva

 

Imaginati-va ca acest tren ajunge undeva spre seara intr-una din garile centrale ale capitalei maghiare! Prima reactie indreptatita ar fi „de unde naiba vine trenul asta atat de prezentabil?”, nu? Raspunsul, incarcat de lehamite, il pot prevedea: „din Romania, ce, te asteptai la altceva?!

Hai, sa fi zis ca era plina de grafitti, sau ca ar fi tractat un tren care mergea de la Teius la Savarsin, mai ziceam, dar sa iti trimiti „cu mandrie” o astfel de locomotiva in afara tarii, eu unul nu ma asteptam! Poate nu se vede clar, insa nu era murdara, ci scorojita in ultimul hal!

Si uite-asa ne umplem de penibil iar imaginea unei companii de interes national se rasfrange asupra modului in care tara intreaga este receptata in exterior…

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *