Ceasul rau, pisica neagra, ghinionul de la bariera

O sa va povestesc intai intamplarea si mai apoi o sa va cer si parerea in acest caz.

Era prin 2007-2008, anii in care economia duduia, vorba celor de la guvernare. Logic ca si sectorul transporturilor era in mare febra, utilitarele umbland ca furnicile pe intreg cuprinsul tarii. Se cara orice, rotile se invarteau, toata lumea avea de castigat.

Intr-o dupa-amiaza, stand linistit la birou, sunt sunat de catre unul dintre soferii care brazdau judetul in lung si lat:

Aline, sunt distrus! Mi-au luat carnetul!

Unde si de ce?

La bariera la Geoagiu, ma intorceam spre Orastie. Aia de la „Circulatie” veneau dinspre Sebes si cand au ajuns in dreptul barierei m-au vazut ca ieseam de peste linii. Intre timp se facuse rosu. Dar cand m-am incadrat la traversare nu era rosu!!! Nu au vrut nici macar sa imi dea dovada sa aduc masina pana la depozit….

Pentru cei care nu stiu configuratia zonei, asta este o schita a locului intamplarii:

Bariera

 

Gyury, asa cum ii spuneam noi soferului, era un tanar de vreo 20 de ani, foarte simtit si cu care nu avusesem niciodata probleme la serviciu. Singurul lui „dezavantaj” era ca purta cercel in ureche, fapt care i-a intaratat pe agentii de politie si i-au facut sa il trateze ca pe un smecheras pus pe arogante.

Neavand ce altceva sa mai fac, am luat un gestionar care avea permis de conducere si am plecat spre „locul faptei” sa aducem masina inapoi. Pe drum imi strofocam creierii sa inteleg exact ceea ce se intamplase si nu ma puteam decide daca sa ii dau sau nu dreptate soferului.

Intr-adevar, politistii ii retinusera permisul de conducere pentru nerespectarea semnalelor luminoase si sonore la trecerea la nivel cu calea ferata si ii mai dadusera si o amenda pe masura. Nu ii ascultasera sub nicio forma versiunea, acuzandu-l in continuu de tupeu si indolenta.

La vreo doua zile, neclarificat pe deplin si dorind sa il ajut sa nu isi piarda locul de munca, l-am luat pe Gyury si am mers impreuna spre locul in care se intamplase toata tarasenia. Luasem un aparat foto sa facem cateva poze si eram hotarati sa incepem lupta impotriva nedreptatii care i se comisese, asa cum o consideram noi. Dornic sa stapanesc toata informatia in cazul unui proces, am cronometrat timpul pe care un autovehicul aflat in coloana il parcurge in timpul traversarii celor doua linii ferate intre cele doua semne-bariera. Nu o sa va vina sa credeti dar am obtinut un timp de 12 secunde!! Adica din momentul in care soferul a vazut ca semnalul este galben intermitent si pana a iesit din rambleul celei de-a doua linii ferate, exista o probabilitate apreciabila ca indicatorul sa se schimbe pe culoarea rosie!

bariera_geoagiu

Foto: http://serbionel.wordpress.com

Trecand peste dispretul cu care au tratat cazul cei de la Politia Municipiului Orastie, tratament datorita caruia permisul a facut 7 (sapte!) zile lucratoare de la Orastie pana la Politia Judeteana din Deva, si depasind raspunsul halucinant al unui agent din politia orastiana „semnalele sonore ale barierei sunt urmate de semnalele acustice rosii inainte de apropierea garniturii de tren„, am mers pana la capat si dupa ce am intocmit o contestatie am ajuns sa participam impreuna (eu cu Gyury 😛 ) la sedintele de judecata programate la Judecatoria Orastie.

Si mai mult ca sigur ca am fi reusit ca in baza argumentelor si explicatiilor noastre macar sa diminuam pedeapsa, daca cei de la Politia Rutiera nu ar fi adus ca martor un sofer batran cu care Gyury se intersectase la acea bariera si care a declarat in fata instantei ca el isi aminteste ca atunci cand Gyury a iesit de pe linie se auzeau clopotele barierei… Cert este ca pana la urma instanta de judecata a pastrat decizia initiala a agentilor de politie, iar bietul Gyury si-a dat demisia din postul de sofer, dezamagit ca nu a reusit nicicum sa demonstreze ca a avut dreptate!

***

Ce vreau sa va intreb este daca, dupa citirea acestei povesti, imi puteti spune cum s-ar putea demonstra ca intr-o astfel de situatie exista probabilitatea ca atunci cand te incadrezi in traversarea liniei ferate duble sa nu comiti o contraventie, insa cand ai terminat manevra sa para ca tocmai ai comis-o?

Multumesc! 🙂

 
One comment on “Ceasul rau, pisica neagra, ghinionul de la bariera
  1. ***
    Atentie, soferi din Romania!

    Daca aveti probleme cu Politia Rutiera, trebuie neaparat sa cititi acest mesaj pana la capat!

    Din noiembrie 2014, a aparut o “super-arma” juridica, la dispozitia voastra, intitulata “MAESTRU IN ANULAREA AMENZILOR RUTIERE – cum sa devii”.

    Cele aproape 600 de pagini ale ghidului-maestru sunt intesate de informatii concrete si usor de inteles si de aplicat de oricare dintre cei peste
    6 milioane de soferi romani.

    Cititi-o si Politia Rutiera nu va va mai putea amenda abuziv, deoarece cartea transforma orice sofer intr-un redutabil avocat, propriul avocat rutier.

    ***
    DE CE A APARUT ACEASTA CARTE!

    De fiecare dată când ieşiti cu maşinile în traficul rutier, există probabilitatea să fiti opriţi şi supuşi controlului,
    de către poliţia rutieră.

    În trei din patru cazurile în care sunteti opriţi de către poliţia rutieră, nu scăpati fără să vi se întocmească un proces-verbal de contravenţie rutieră.

    Mai pe româneşte, sunteti amendaţi şi vi se mai aplică şi sancţiunea punctelor de penalizare care, atunci când ajung la totalul de 15, prin cumulare, va transformă automat în pietoni pentru 1-3 luni.

    Iar în cazuri mai grave, vi se reţine direct permisul de conducere sau certificatul de îmatriculare auto.

    Cauzele sancţiunilor rutiere contravenţionale sunt cunoscute.

    Unele sunt obiective şi temeinice,dar cel puţin la fel de multe dintre cauze sunt subiective şi netemeinice. Iar dintre cele subiective, enumeram aici doar câteva, cele mai cunoscute:

    -mimetismul social şi profesional al poliţistului rutier, care
    nu vrea să se lase mai prejos decât colegii lui care se evidenţiază doar prin exces de zel;

    -servilismul uman şi profesional al poliţistului rutier, dispus a se face preş şi a executa întocmai, orbeşte, ordinele de multe ori abuzive şi nu rareori ilegale, ale superiorilor săi;

    -existenţa unui «plan/normă de amenzi», deşi niciodată poliţia rutieră nu va recunoaşte public şi oficial acest fapt, chiar dacă în fiecare buget anual consolidat de stat există şi un capitol aparte, destinat veniturilor realizate din amenzile încasate;

    -excesul de zel al poliţistului rutier, care vrea astfel să se eviden-ţieze în faţa colegilor, dar mai ales a şefilor săi, şi să dovedească faptul că «n-are mamă, n-are tată»;

    -ca mijloc de răzbunare directă (numai duşmanul unui poliţist rutier să nu ajungi) sau indirectă (împotriva duşmanilor familiei sale ori ai prietenilor săi);

    -folosirea actului de control rutier ca un excelent pretext pentru primirea de şpăgi (iar numeroasele flagrante organizate de către DNA şi DGA în ultima vreme, o probează cu prisosinţă) sau pentru obţinerea de favoruri sociale, sexuale sau “agaţamente” în rândul tinerelor şoferiţe.

    ***
    UN SECRET BINE ASCUNS:
    NORMA DE AMENZI A
    POLITISTULUI RUTIER!
    În practica contravenţională prezentă, va fi foarte greu să vi se mai aplice sancţiunea avertismentului, datorită normelor interne, stabilite abuziv de şefii de la „Rutieră”

    Astfel, conform declaraţilor publice făcute de Iulian Surugiu, liderul de la sindicatul SNAP, Inspectoratul General al Politiei Române a inventat fel de fel de indicatori, printre care şi indicatorul „activitate personală” a fiecărui poliţist rutier.

    Iar dacă vrea să primească calificativul „foarte bine” la acest indicator, fiecare poliţist rutier – în fiecare lună trebuie:
    – să aplice 600 de amenzi contravenţionale (20/zi);
    – să reţină 30 de permise de conducere (1/zi);
    – să ridice peste 50 de certificate de înmatriculare;

    Tot conform aceleiaşi surse, există judeţe în România în care, dacă un poliţist se întoarce la birou cu minim 4-5 amenzi/ zilnic, atunci el este retrimis, în trafic, pentru a-şi completa norma cu alte contravenţii.

    Aceste realitati sunt confirmate public de catre Preşedintele Sindicatului Naţional al Agenţilor de Poliţie (SNAP), Iulian Surugiu; iar in acest sens, recomandam sa cititi articolul „Planurile de amenzi ale Poliţiei Rutiere, CONFIRMATE de SNAP”, publicat la 02.06.2014, sub semnatura ziaristei Claudia Marcu, in ziarul „Ring”;

    ***
    CAI DE COMBATERE A ABUZURILOR
    POLITISTILOR RUTIERI
    Fireşte că toate aceste cauze subiective sunt de natură să va irite până peste măsură.

    Şi să va determine să reacţionati, în moduri de multe ori prea puţin raţionale, ci reactiv-emoţional. Care pot transforma şi degenera controlul rutier. Fie într-o discuţie contradictorie, fie într-o ceartă. Sau, în cazuri foarte rare, chiar în altercaţii fizice cu agentul constatator.

    Te asigur că, da! Starea voastra de enervare ar fi una perfect de înţeles, în atare condiţii. Şi că, iarăşi, da! Poliţistul rutier ar avea, pe bună dreptate, în astfel de cazuri, calitatea de «agent instigator», nu de agent constatator.

    Dar, nu! Nu aveti nici justificarea şi nici dreptul ca, la un abuz, să răspundeti tot cu un abuz.

    Deci, la un abuziv control rutier, sub nicio formă, dar sub nicio formă, nu aveti dreptul să va manifestati plin de nervi,cu gesturi obscure sau obscene, şi nici cu vorbe urâte, ameninţări sau altercaţii fizice.

    Pentru că există o metodă, totodată şi o cale, de luptă mult mai rafinată, mai eficientă, perfect legală şi morală, recomandabilă 100%. Pe care să o folositi, ori de câte ori sunteti nemulţumiti de consecinţele unui astfel de control rutier abuziv.

    Şi această cale se numeşte «războiul juridic» cu poliţiştii rutieri care acţionează abuziv.Iar acesta îmbracă mai multe laturi, respectiv:
    -latura contravenţională –în care să contestati procesul-verbal de constatare şi aplicare a contravenţiei rutiere;
    -latura disciplinară –în care să îl reclamati pe respectivul poliţist rutier, direct la superiorii săi;
    -latura civilă –în care, eventual, să solicitaţi în instanţă daune morale şi/ sau materiale, pentru eventualele pagube materiale sau morale pe care le-ati suferit de pe urma controlului şi contravenţiei rutiere;
    -latura penală –în care puteţi formula chiar plângere penală (pentru abuz în serviciu), împotriva agentului constatator, în situaţia în care actele şi faptele lui din timpul controlului îmbracă şi aspecte penale;

    ***
    DESPRE AUTOR SI DESPRE CARTE
    Chiar prin titlu, noul ghid-maestru vorbeşte de la sine.

    Se vrea a deveni un instrument de excelenţă, un manual de luptă, în acest «război juridic», strict pe latura contravenţională.

    Dar, de ce? Pentru că, în spatele acestei lucrări juridice scrise pe înţelesul tuturor, stau ascunşi 15 ani. 15 ani de experienţă ai autorului Tudor AURELIAN.
    Experienta practică şi teoretică, juridică şi rutieră.

    O experienţă de multe ori amară, în care nenumăratele abuzuri
    şi acţiuni nefondate, exercitate de mulţi poliţişti rutieri asupra
    autorului sau a celor din jurul sau, l-au constrâns.

    Şi l-au determinat să evolueze, să progreseze! Să aprofundeze
    efectiv, până la cel mai mic detaliu, domeniul contravenţiilor
    şi plangerilor contravenţionale rutiere.

    De-a lungul anilor, autorul a purtat numeroase lupte în
    instanţă în acest sens, mai precis cu abuzurile poliţiei rutiere.
    Şi în multe astfel de litigii contravenţionale, instanţele de
    judecată i-au dat câştig de cauză.

    Acum, experienţa autorului în acest domeniu a ajuns
    la maturitate, foarte aproape de excelenţă! De aceea, ar fi
    păcat să nu încerce să o împărtăşeasca mai departe. Şi să o
    puna şi la dispoziţia tuturor conducătorilor auto care sunt, se
    simt sau vor fi abuzaţi în viitor de poliţia rutieră.

    Mai ales că, potrivit statisticilor ultimilor ani, doar 1,5 – 2%
    din procesele-verbale de contravenţie emise au ajuns să fie
    contestate în instanţă. Dintre cele contestate, însă, peste
    o treime au fost câştigate de către şoferi, iar acest lucru
    arată faptul că Poliţia rutieră are serioase probleme atunci
    când i se cere să facă dovada legalităţii sancţiunilor aplicate.

    ***
    CE VETI OBTINE CU ACEASTA
    ”SUPER-ARMA” JURIDICA
    Cu ajutorul acestui ghid-maestru, va arăt calea prin care să
    Ajungeti să deţineti controlul, înainte, în timpul, dar şi
    după o eventuală şi nedorită întâlnire cu poliţia rutieră.
    Întâlnire în urma căreia ati fost sancţionat pe nedrept.

    Veti descoperi astfel:

    – cum să evitaţi un eventual control rutier;

    – cum să va comportaţi, dacă totuşi ati fost oprit pentru
    control în trafic;

    – cum să faceti obiecţiuni în timpul controlului;

    – cum, când şi mai ales ce să contestati la sancţiunea rutieră;

    – cum să va scrieti singur plângerea contravenţională rutieră;

    – cum, când şi unde să înregistrati apoi la instanţa de
    judecată competentă;

    – cum să va conduceti singuri procesul, prin prezenţa
    personală sau de la distanţă (prin e-mail, fax sau prin poştă);

    – cum să formulati singuri concluzii şi să câştigati litigiul rutier;

    – cum să deveniti proprii vostri şi cei mai buni avocati;

    – si multe altele, pe care nici multi dintre politistii rutieri
    sau dintre avocati, garantat nu le cunosc;

    ***
    PRETUL CARTII ESTE UNUL CORECT

    Şi toate acestea, cu ce efort din partea voastra?

    Din punct de vedere financiar, efortul va fi unul minim,
    în sensul că acest ghid-maestru şi «manual de lupta»:

    -pe de o parte, costă doar cât echivalentul unui singur
    punct-amendă (adica, in prezent, doar 90 de lei);

    -pe de altă parte, costă de câteva ori mai puţin decât onorariul
    pe care ar trebui să-l plătiti unui avocat, care să va reprezinte
    însă doar într-o singură plângere contravenţională,
    împotriva unei singure sancţiuni rutiere;

    Din punct de vedere intelectiv, efortul va fi uşor de dozat
    în atingerea scopului dorit (contestarea sancţiunii rutiere şi
    câştigarea litigiului în instanţă). Datorită conceptului pedagogic
    şi logico-juridic, utilizat la elaborarea acestui ghid-maestru.

    Astfel că, prima dată, va recomand să-l lecturati ca pe o poveste,
    aşa, de plăcere, fără să va propuneti să memorati nimic.

    A doua oară, cititi cu mai mare luare aminte şi încercati să
    memorati cât mai mult din ceea ce va place sau va interesează.

    Iar a treia sau a n!-a oară, lecturati-o ori de câte ori ati fost
    sancţionati contraventional, abuziv, de către poliţia rutieră

    Obligatoriu, cu procesul-verbal de sancţionare rutieră
    alături, şi încropind ciorna la viitoarea contestaţie rutieră.

    ***
    GARANTAT, AVETI IN FATA UN PRODUS
    ORIGINAL SI FOARTE PRACTIC!
    Garantat, cei care vor comanda si lectura aceasta lucrare
    exceptionala, vor deveni cei mai redutabili adversari ai
    politistilor rutieri, care astfel nu vor mai putea aplica
    legea cand si cum vor ei, dupa bunul lor plac.

    Iar in caz de nemultumire, puteti returna cartea in 30 zile
    si vi se restituie pretul!

    ***
    COMANDA ACUM!

    Comanda acum, “MAESTRU IN ANULAREA AMENZILOR
    RUTIERE –cum sa devii”,

    Apasand aici:

    COMANDA

    De asemenea, mai puteti comanda:

    -1). în scris, la tel/fax: 031 780.1325, cu indicarea exactă şi
    completă a numelui şi adresei de destinaţie, precum şi
    a unei adrese de e-mail valide,

    -2). on-line, la adresele:
    office_maestrii_succesului@yahoo.com
    office.maestrii.succesulu@gmail.com

    Cu indicarea exactă şi completă a numelui şi adresei de destinaţie.

    ***
    CUM PLATITI!
    Plata se va realiza ramburs, la primirea coletului.
    Contravaloarea serviciului de expeditie postala nu este
    inclusa in pretul Ghidului-Maestru.

    ***
    Dar, stai, ca asta nu e totul!
    Mai avem o supriza pentru voi!
    UN CADOU DE CRACIUN!
    OFERTA SPECIALA DE CRACIUN 2014!

    Pentru toate comenzile inregistrate in perioada 10 noiembrie-
    20 decembrie 2014, clientii vor plati pentru fiecare ghid-maestru
    doar contravaloarea a 0,70 puncte-amenda rutiera,
    adica doar 63 lei, in loc de 90 lei.
    Si veti economisi astfel 27 de lei!

     

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *